piątek, 22 sierpnia 2014

Moje sposoby na naukę ♥

Witam wszystkich! ♥
W dzisiejszej notce będą informacje o moich sposobach na naukę. Każdy z nas na pewno ma kilka takich sposobów, z którymi uczy mu się lepiej i szybciej przyswaja wiedzę. 

Przede wszystkim musimy być WYPOCZĘCI. Sama mam z tym ogromny problem, bo w roku szkolnym chodzę późno spać, a wcześnie wstaję i pierwsze dwie lekcje w szkole są dla mnie zazwyczaj totalną porażką. Jednym uchem wszystko wpuszczam, a drugim wypuszczam. Pewnie nie jeden z Was ma tak samo. W tym roku idę do liceum, więc nie będzie czasu na żadne obijanie się, więc pierwsze co chcę zmienić to przede wszystkim regularny sen. Idę spać 22, wstaję 5:30, a więc myślę, że dla organizmu to będzie dobry czas dla regeneracji. Każdy musi sam ustalić sobie swoją porę odpoczynku w zależności od jego potrzeb.

♥ Pierwszy mój sposób na naukę to fiszki. Są one niezastąpione zwłaszcza w nauce słówek z języków obcych. Czasami również zastępuję je zwykłą kartką, na której mam wypisane wszystkie słówka razem z tłumaczeniem. Zawsze to wygodniej trzymać w ręce jedną kartkę niż cały zeszyt.

♥ Jeżeli chodzi o naukę przedmiotów takich jak historia, polski, biologia czy geografia to sprawdziany są zazwyczaj z kilku tematów, a z tego względu jest dużo tekstu do opanowania. Tak więc biorę kartki z notatnika w formacie A4 i po kolei streszczam sobie poszczególne tematy i wszystko wypisuje w podpunktach. W tym roku to mi naprawdę pomogło, zwłaszcza z historii. 

♥ Kolejną sprawą jest czytanie kilka razy tego co mamy do nauczenia. Za którymś razem samo zacznie nam wszystko 'wchodzić do głowy'. Tę czynność zazwyczaj wykonuję już przed spaniem.

♥ Ostatnia sprawa to brak stresu przed sprawdzianem lub kartkówką i powtórzenie przed lekcją. 

A oto mój sprzęt do tegorocznej nauki :)


Ps. Kocham mojego chłopaka! ♥

A jakie są wasze sposoby na naukę?
Jeżeli macie jakieś pytania to pod profilem znajdziecie ikonki społecznościowe :)

Pozdrawiam, M ♥♥



43 komentarze:

  1. gdzie kupiłaś zeszyt zielony? :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś osobą systematyczną? Codziennie się uczysz to co brałaś w szkole w danym dniu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie jestem osobą systematyczną i to moja mała wada, bo później niestety na tym nic nie zyskuje, a tracę.. W tym roku postaram się trochę z tym przypilnować i myślę, że będzie lepiej :)
      Pozdrawiam, M ♥

      Usuń
  3. bardzo pomocny post ;))
    na pewno skorzystam kiedy będą mi potrzebne :p

    justsayhei.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja lubię się uczyć pod wieczór, wtedy najlepiej wchodzi nauka. Najlepiej dzień, dwa dni przed. Na studiach niejednokrotnie miałam maraton i uczyłam się trzy dni pod rząd po 10 godzin, a później odsypiałam to chyba tydzień. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja nauka też zazwyczaj przypada na wieczór :( A ja tak bardzo tego nie lubię ..
      Pozdrawiam, M ♥

      Usuń
  5. Pomocy post.Super blog, obserwuje i liczę na to samo :) Zapraszam do komentowania nowego postu.Pozdrawiam :)
    http://indeed-prodigy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakoś nie widzę nowego obserwatora, no cóż ;>
      Pozdrawiam, M ♥

      Usuń
  6. Moje wakacje trwają jeszcze miesiąc, chociaż powoli tęsknię za uniwersyteckim życiem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładny blog i fajna notka, na pewno skorzystam z rad na naukę, chociaż sama z niektórych już korzystałam :)
    Życzę udanego ostatniego tygodnia wakacji, powodzonka w szkole już za tydzień i pozdrawiam! :*

    http://fortunatelytour.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nawzajem :)
      Pozdrawiam również, M ♥

      Usuń
  8. Genialny blog ;) Metody na naukę w sumie mam podobne, chociaż częściej zapisuję sobie na luźnych kartkach i uczę się chodząc po pokoju :) Dlatego w tym roku zainwestowałam w segregator - żeby ciągle nie przepisywać. Minusem jest tylko to, że mieszkam w internacie i gdy tak chodzę to czasem przeszkadza to współlokatorkom :/
    + jeśli to ważne to obserwuję, mam nadzieję na więcej postów o szkole :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Sposoby mam takie same jak Ty, zazwyczaj pomaga czytanie kilka razy;)
    ~ byaniablog.blogspot.com ~

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytając tego posta, bardzo się ciesze, że etap szkoły mam za sobą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja mam podobne sposoby.Zwłaszcza jeżeli chodzi o wypisywania wszystkiego w podpunktach :)

    http://p-ann.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. też często streszczam sobie lekcje i w tamtym roku pomogło mi do bardzo właśnie z biologii oraz historii, super sprawa jest również z tymi karteczkami! :)

    http://positive-memories.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciekawe sposoby:) Ja po prostu czytam sobie wszystko, a potem staram się zapamiętać z tego najistotniejsze informacje. Zapraszam Cię do mnie http://swiatmonikikomorowskiej.blogspot.com ;) Było by mi bardzo miło, gdybyś pozostawiła po sobie jakiś ślad.

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz bardzo dobre sposoby na naukę . Ja akurat myślę nad takim sposobem , ale po przeczytaniu Twojego posta spróbuję , kilka Twoich sposobów . Jeśli się nie obrazisz :)
    http://nati-nataliii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam podobne sposoby. Powodzenia w nowym roku szkolnym :D
    http://unusual-planet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo fajnie napisane :)
    ja w sumie nie mam żadnych takich sposobów więc może dlatego nigdy za dobrze ta nauka mi nie wychodziła hihi

    http://it-is-okk.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja poprostu ucze się na pamięć:)

    Zapraszam:)
    Mój blog-klik
    Mogła byś zaobserwować?

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja czytam sobie urywek notatki, zamykam zeszyt i powtarzam i tak w kółko :)

    Pozdrawiam :)
    http://megaaan-esieek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To też może być dobry pomysł :)
      Pozdrawiam, M ♥

      Usuń
  19. Zgadzam się aby dobrze przyswajać wiedzę trzeba być wypoczętym.
    Fiszki to dobry pomysł na naukę. Łatwo i przyjemnie się uczy.

    nataa-natkaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. o tak też bardzo lubię naukę przez fiszki zwłaszcza do nauki języków są super :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super rzeczy do szkoły i rady :)

    OdpowiedzUsuń